onsdag 13. juni 2012

Uke 18-20

Da er det en evighet siden jeg skrev sist. Igjen. Dette begynner å bli en trend.

I mellomiden har jeg blitt tilltsvalgt på jobb, vært på sommerkonferanse med fagforeninga, byttet stilling på jobb og for første gang på mange, mange år er vekta mi nede på et tosifret tall!:D

Første kveld på HKseminaret
Jeg ble valgt inn som tillitsvalgt for Handel og Kontor (HK) sine medlemmer på jobben for noen uker siden. For de som eventuelt ikke vet det, så er HK et forbund under LO.

Det skal sies at jeg ikke egentlig visse hva jeg gikk til. Jeg ble kastet rett inn i de lokale lønnsforhandlingene med bedriften jeg jobber i. Jeg har ingen som helst erfaring fra denne type oppgave, og jeg følte at alle snakket over hodet på meg. Det var, og fortsatt er et fjell med dokumenter, veiledninger og ikke minst lover og regler jeg skal lese og kunne i hvertfall sånn halvveis. Det er utrolig spennende og lærerikt, men det er også veldig tidkrevende og overveldende. Og jeg må innrømme at det har gått utover dømmekraften min når det gjelder hva jeg putter i meg. Så da vekta forrige uke viste at det gikk feil vei, bestemte jeg meg for å ta meg sammen. Igjen. Føler at jeg sier det omtrent hver gang jeg skriver. Likevel. Nye situasjoner og utfordringer vil alltid komme. Jeg må bare lære meg å kunne takle disse uten at det går utover spisevanene mine. Men som Veileder-Nina sa; Det viktige er ikke om jeg alltid klarer å være sunn og flink, men å klare å innse når det har gått for langt og klare å hente seg inn igjen.

Debatt om hva fagbevegelsen tjener på fortsatt samarbeid med rødgrønn regjering
Forrige helg dro jeg på sommerkonferanse med HK Ungdom. Noe som var utrolig gøy. Da fikk jeg treffe andre innad i fagforeninga som er på min alder og som faktisk er dedikerte. Bare dét hjelper på ditt eget engasjement.

Så som nyvalgt tillisvalgt må jeg oppfordre alle som ikke er det til å organisere seg! Man har ingenting å tape. Om det er noen som går og lurer på om de skal melde seg inn i HK, men ikke helt vet hva det går ut på er det bare å snakke med meg. Så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan:)

Utfordringen når man er på en flere dagers leir er at man rett og slett må spise det man får.
Det gikk mye i brød, og jeg er glad jeg tok med kosterstatterbarer for vi fikk ikke mer enn 3 måltider om dagen. Og det kan jo bli litt lite for den beste av oss. Og særlig om man ikke skal spise seg grisemett til hvert målid. Men det gikk nå bra, og etter magemålet å dømme gikk jeg faktisk ned over helgen:)

Det er deilig å tenke på at jeg endelig har kommet under den magiske grensa på 100kg. Jeg har igjen gått ned nesten 2kg på en uke:) Dette går i rykk og napp, men i gjennomsnitt har jeg tatt av omtrent 1,5kg i uka, 15,3kg tilsammen, og det er jeg absolutt fornøyd med.

Så, ukens tall:

25. jan: 114,6kg, fettprosent: 50%
06. jun: 101kg, fettprosent: 46,6%
13. jun: 99,3kg!!!:), fettprosent: 46,5%

For de som lurer på hva min nye stilling på jobb er, så har jeg blitt lånt ut til onlineavdelinga fordi de mangler folk i sommer, og jeg har bookingerfaring. Min sjef trenger å spare penger og online trenger folk. Vinn-vinn for dem. For meg er det bare ganske ok. Jeg vil helst ikke drive med salg, men det er bare for 2 måneder. Håper jeg:P

Så håper vi sola snart dukker frem igjen i Oslo, så får dere alle ha en fortsatt fin sommer:)

1 kommentar:

  1. Gratulerer med tosifret tall. Og takk for oppmuntringa fra veileder-Nina. Den trenger vi alle. Forrige uke var jeg IKKE flink til å si nei til diverse med alt for mye sukker i seg. lett for å "glemme" når man er stresset. :P. Klem Mamma

    SvarSlett