tirsdag 20. november 2012

Stress og andre hinder

Det er ikke alle som får være engel på jobb:)
Det er aldri lett å fortelle om de tunge tidene. Og for en stund siden hadde jeg det tungt. I over to måneder hadde jeg så mye å gjøre at jeg ikke visste helt hvor jeg skulle gjøre av meg.
Dessverre gikk dette fullstendig ut over treningskapasiteten min. Noe som igjen har gikk utover vektnedgangen, som stod på stedet hvil en veldig lang stund.
Jeg var på et tidspunkt så stresset at jeg endte opp med å bli syk...

Kroppen min har alltid hatt en veldig fysisk reaksjon på stress. Lar jeg det gå for langt ender jeg opp med å bli sengeliggende.

Jeg har lært meg til å høre på kroppen min. Som regel, men denne gangen prøvde jeg å presse litt for hardt. Jeg må bare lære meg at jeg ikke kan si ja til alt og alle, og at vektnedgangen er min første pri en god stund fremover.
Det handler tross alt om livet mitt.
Nå er det ikke lenge til kostholdskurset er over, og det har ikke vært så mange møter i det siste. Det har nok også bidratt til at motivasjonen har sunket noe. Så da bestemte jeg meg for å søke hjelp andre steder og meldte meg  inn på vektklubb.no i forrige uke. Her må jeg skrive inn hvor mye jeg spiser og trener daglig, og jeg håper at dette vil gi meg ny giv. I tillegg vil jeg lettere se hvor det går bra og hvor det går galt.

Så ønsk meg igjen lykke til.
25kg gjenstår før målet er nådd!              

Jeg leste en fin liten artikkel om melk her om dagen.

Det er sikkert mange som har fått med seg at det har kommet en ny melk i butikkhyllene; TineMelk Styrk.
Jeg prøvde den da den kom og syntes den var veldig god, men altfor dyr.
I denne artikkelen konkluderer de med at det er en dyr melk som smaker som Ekstra Lett. Plusset er selvsagt at den som Ekstra Lett inneholder vitamin D, men også 50% mer protein og kalsium.
Holdbarhetstiden på flere måneder gjør meg derimot litt skeptisk til denne melken. Og jeg tenker at prisen ikke er verdt det. 

Jeg kommer nok fortsatt til å kjøpe Ekstra Lett.
 
Jeg gikk også på vekta i går:
19.nov: 93,4kg, fett%: 41,7
Det er ned 1kg fra forrige veiing, og det er en seier for jeg har jobbet hardt den siste uka for å klare det.
Jeg lover at det ikke skal gå like lang tid til nste gang jeg skriver. Nå kommer jula med stormskritt, så det blir nok nok å ta tak i:)

Meg og lillesøster i dåp på søndag




3 kommentarer:

  1. Veldig bra =) Man må i perioder fokusere på seg selv helt og holdent! Være litt egoistisk!

    -Silje

    SvarSlett
  2. Så nydelig engel har jeg ikke sett på lenge :-)
    Flott at du passer på deg selv igjen. Lykke til med vektklubben.

    Klem mamma

    SvarSlett