mandag 19. mars 2012

Uke 7

Lykken er å gå ned 2,2kg på en uke!
Da jeg gikk opp på vekta forrige onsdag trodde jeg nesten ikke det jeg så. Det har gått så trått i det siste, så en slik nedgang var utrolig deilig. Jeg regner jo selvsagt ikke med at det kommer til å skje hver uke fremover, men det gir et lite løft i motivasjonen.

Det er faktisk svært lite å si om denne uken. Få fristelser, bortsett fra på kvinnedagen hvor sjefen skulle være snill og kjøpte inn en hel haug med godis! Tanken var sikkert god, men det gjorde ikke dagen min noe lettere. Men med hjelp fra støttende venner havnet ingen seigmenn i magen min.

Treninga gikk også veldig greit og jeg kom meg på trening 4 ganger denne uka. Herlig! Og det slo jo godt ut på vekta.  

Men appropo mat. For ikke så lenge siden spurte en av kursdeltagerne Veileder-Nina hvilken ost man burde velge. Hvilken ost er best. 
Svaret vi fikk var latter og hender løftet avvergende opp i lufta. Den diskusjonen ville hun helst ikke gå inn på. Folk er nemlig veldig beskyttende over ostene sine. Noe vi fort fant ut da vi likevel tok diskusjonen.

Du har folk som meg som mener at det ikke går ann å ha noe annet enn Jarlsberg på brødskiva, andre mener at Synnøve er best, mens noen aldri ville byttet ut Norvegia med noe annet.
Veileder-Nina mener derfor man skal få lov til å spise den osten man vil, men at man burde gå for den lettere varianten.

Om man kun skal velge ut ifra fettinnholdet er det absolutt Synnøve som har den letteste osten i disken med kun 10g fett pr 100g.
Men som den Jarlsberg-elskeren som jeg er mener jeg at denne osten kun egner seg som matost. Altså på pizza, i gratenger og lasagnen. Så får jeg heller spise lett Jarlsberg de gangene jeg faktisk spiser ost.

Den er faktisk ikke så ille heller. Lett Jarlsberg inneholder kun 16g fett mot normalen på 28g. Så da unner jeg meg de 6 grammene og mer smak. 





Ukens tall:

  • 25. jan: 114,6kg, fettprosent: 50%
  • 14. mars: 106,8kg, fettprosent 48,7%

 Så blir det spennende å veie seg på onsdag som kommer.


Ønsker alle en fantastisk uke<3

4 kommentarer:

  1. Gir jo mening å ikke spise seigMENN på kvinnedagen daaaa.. halloooo-ooo!

    Men jo, veldig bra jobba.
    Og bildene dine blir mer og mer glade, og det er godt å se!

    SvarSlett
  2. Good work!!
    Ille flink er du!
    Bare husk på at det er verdt å stå imot alle fristelser i verden den dagen man går på vekta! =)

    SvarSlett
  3. Jeg ville gitt øreflippene mine for en hvilken som helst norsk gulost nå. Norsk ost ruler!X__X

    SvarSlett